2016. március 27., vasárnap

Google alkalmazások a tanórán

A Google számos alkalmazást működtet, melyek egytől egyik jelen vannak mindennapjainkban, elég a Google kereső funkciójára gondolni, vagy a Google Drive felületre, avagy a Google Maps alkalmazásra.
Minden korosztály jól ismeri ezeket a funkciókat így érdemes lenne kihasználni ezt és a tanórákra is bevinni az alkalmazásokat. J

Mind magyar, mind olasz óráimhoz hatékonyan tudnám alkalmazni a Google Maps alkalmazást, mely során lehetőségem nyílna az egyes tanulmányi kirándulások szervezéskor megmutatni a tanulóknak a kirándulás útvonalát, a látnivalókat. Nagy vágyam, hogy leendő olasztanárként sok külföldi utat szervezzek leendő osztályomnak, hogy lehetőségük legyen autentikus nyelvi környezetben is időt tölteni, s testközelből megtapasztalni Olaszország hangulatát. A Google Maps Local és saját térkép funkcióinak köszönhetően a legkisebb részletekig megtervezhetjük útvonalunkat. Véleményem szerint sokkal magával ragadóbb egy program, ha nem csak felolvassuk, hanem meg is mutatjuk és a diákok képeket társíthatnak a helyszínekhez. Elég csak a karnevál idején egy velencei kirándulás tervezésére gondolnunk, vagy épp a kápolnásnyéki Vörösmarty Mihály Emlékmúzeumba történő kirándulásra. Ezeket a helyeket, útvonalakat a Google Street View alkalmazás segítségével megjeleníthetjük, akár ki is vetíthetjük az osztálynak.
Hasonlóan izgalmas az osztálykirándulás tervezésénél a Google Tour Builder alkalmazás is, mellyel részletesen megtervezhetjük, akár egy osztályfőnöki órán, az osztállyal közösen az úti célokat. Szervezésünket segíti a Google Sheets alkalmazás is, mely segítéségével könnyedén elkészíthetjük az egyes kirándulásokhoz a költségvetési táblázatunkat.

Nagyon szeretem a Google Cultural Institute alkalmazást is, mely lehetővé teszi, hogy tanóráinkon virtuális kirándulásokba kalauzoljuk tanulóinkat.

Egy másik nagyon hasznos alkalmazás, a Google Drive felület, melyen könnyedén lehet fájlokat és egyéb dokumentumokat megosztani osztályunkkal. Ez a felület lehetőséget ad egy közös tárhely kialakítására, amelyben a tanáron kívül minden tanuló, aki hozzáféréssel rendelkezik, szerkesztheti a felületet. A feltöltött dokumentumokat a tananyagnak megfelelően folyamatosan frissíthetjük, így a tanulóknak lehetőségük nyílik az összegyűjtött információk folyamatos bővítésére, így naprakészek lesznek a tanórán. A felület közös formálásából kiindulva el tudnék képzelni olyan magyar illetve olasz órákat, amelyeken az egyes csoportoknak kutatnia kell egy megadott téma alapján, vagy akár projektmunkához is kiválóan alkalmazható. Nagyon tetszik, hogy a felület kimutatja a legutóbbi aktivitásokat és a párhuzamos szerkesztésre is lehetőséget ad.

Roppant praktikus alkalmazás és tanárként szinte elengedhetetlen a Google Forms, mely során összegyűjthetjük tanulóink véleményét, felmérhetjük tudásukat. Akár irodalom órán egy-egy korszakkal kapcsolatban felmérhetjük tanulóink előzetes tudását, de gondolhatunk költői életművekre is. Érdekesnek tartanék egy olyan magyar órát, amelyet úgy kezdenék, hogy megadom az adott költő néhány versét és felmérném, melyik vers a legnépszerűbb. Nagyon hasznos, hogy a program lehetőséget ad az adatok alapján egy összesített statisztikára, így a felmérés után kielemeznénk, hogy miért esett épp az adott versre a legtöbb szavazat az osztályban, s a tanulók megoszthatnák egymással véleményüket a versekről.

A Google Calendart is felhasználhatónak találom tanóráinkhoz. Az osztályban zajló események rendszerezésére ad módot, mely átláthatóbbá teszi a tanulóknak a tanév menetét.

További fontos program a Google Scholar, mely alkalmazására mindenképp szerencsés felhívni a diákok figyelmét. Manapság rengeteg információ kering az interneten, s a tanulóknak anélkül, hogy kimozdulnának otthonról, tömérdeknyi információ hull az ölükbe a neten szörfölve. Mivel ez a program automatikusan tudományos folyóiratokban és dokumentumokban keres, biztosan hiteles anyaggal szolgál. Ha egy irodalmi versenyre, vagy OKTV-re, vagy olasz nyelv és kultúrával kapcsolatos vetélkedőre készítenék fel egy tanulót, biztosan alkalmaznánk a Google Scholar felületet.


Végül, de nem utolsó sorban hasznosnak találom a Google Hang Outs felületet, mely segítségével hatékonyan és gyorsan tudnak üzenetet váltani a diákok, így iskolán kívül is dolgozhatnak közösen egy-egy projekten. J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése