Szakmai bemutatkozás



Magamról

1993. május 13-án születtem Budapesten. Jelenleg Tárnokon élek családommal. A gimnáziumot Kápolnásnyéken végeztem. 2015. június 17-én diplomáztam, romanisztika, olasz alapszakos bölcsészként az Eötvös Loránd Tudományegyetemen. Szakdolgozatom témája Giuseppe Verdi utolsó alkotói korszaka és librettistáival való levelezése volt. Az egyetemen maradván, 2015. július 23-án kezdtem az olasz-magyartanári mesterszakot. Már a gimnáziumi éveim alatt körvonalazódott bennem, hogy a tanári pálya lenne számomra a megfelelő. Osztályfőnököm személyében egy kitűnő pedagógust ismertem meg, aki felnyitotta a szememet a pedagógus szakma szépségeire. A magyar nyelv és irodalom mindig a kedvenc tantárgyaim között szerepelt, és az osztályfőnököm élvezetes órái csak elmélyítették a tantárgy iránti érdeklődésemet. Az olasz kultúrát egy, az iskola által szervezett kirándulás alkalmával volt módomban megismerni. Az egy hetes olaszországi kirándulás alatt beleszerettem az olasz nemzet kultúrájába, és magába az olasz nyelvbe. Egyetemi éveim alatt megismerkedtem olasz írókkal, költőkkel, festőkkel, s a róluk tanultak csak megerősítették bennem, hogy mennyi szépséget tartogat magában ez a kultúra, s mennyire jó lenne bevezetni a jövő generációját is az olasz kultúrába és átadni nekik a nyelvről szerzett ismereteim.

Tanítási tapasztalataim

Mindig is szerettem gyerekekkel foglalkozni. Gimnáziumi éveimtől kezdődően tartok nyaranta kézműves tábort általános iskolában tanuló gyerekeknek (4-8. osztályig). A táboroztatások során tapasztalatot szereztem abban, hogyan lehet a gyermekek számára a kézműves tevékenységeket élvezetesen átadni, játszva megtanítani. Ebben nagy segítségemre volt az, hogy szabadon választható érettségi tantárgyként a dráma mellett döntöttem, így az ott megszerzett ismereteket szituációs gyakorlatok, játékok rendezésében tudom kamatoztatni. A mesterképzés során több olyan kurzust is felvettem, aminek tárgya a drámapedagógia, mert szeretnék még több módszert elsajátítani, mellyel élvezetesebbé tehetem jövőbeli tanóráimat. Ezen kívül rendszeresen korrepetálok gimnazistákat olasz nyelvből, és egyetemistákat készítek fel nyelvvizsgára. A tanári mester első félévétől kezdve tanítok az ELTE Vezér Úti Kollégiumában olasz nyelvet, ahol egy kezdő csoportot viszek s készítek fel nyelvvizsgára. Ezeknek a tanítási tapasztalatoknak köszönhetően módomban állt megismerkedni az egyéni és a csoportban való tanítással is. Mindegyik munkaforma eltérő és egyben érdekes lehetőségeket tartogat magában. A mesterképzés során szeretném elmélyíteni és gazdagítani a hatékony tanításhoz szükséges módszereket. Szeretném fejleszteni készségeimet és képességeimet. 
Az egyetem végeztével gimnáziumban szeretnék tanítani olasz nyelvet, valamint magyar nyelv és irodalmat. Emellett érdekel az idegenvezetés, túravezetés és kulturális programok szervezése.


Tanítási szemléletem

A pedagógus szakma számomra nem munka, hanem hivatás. Jó pedagógussá csak olyan ember válhat, aki örömét leli a gyermekek tanításában, aki vágyat érez arra, hogy tovább adja a tanulmányai során megszerzett ismereteket. A tanárrá válás kétségkívül bonyolult és nehéz folyamat, mert a tanárnak ún. „polihisztornak kell lennie”, egy kicsit mindenhez értenie kell. Egy tanár, amellett, hogy jó szakember, olykor felölti a pszichológus, a nevelő, a bíró vagy a lelkész szerepét is. Eddigi tanítási tapasztalatom alapján sokféle helyzetben voltam, de mindegyikben közös volt a legfontosabb dolog, méghozzá, hogy tanárként mindig figyelmesnek és segítőkésznek kellett lennem. Szerintem a legfontosabb a tanítás során, hogy a pedagógus nyitott legyen a kulturális változásokra és jó problémamegoldó készséggel rendelkezzen. Minden gyermek más, minden gyermek jó valamiben, s a pedagógus feladata megtalálni ezeket az értékeket és biztos támogatást nyújtani az értékek megőrzésében és fejlesztésében. Fontosnak tartom a gyerekek tanórákon kívüli foglalkoztatását, ezért szeretnék színjátszó szakkört szervezni, mely órákon az előadói készségeiket fejleszteném, szituációs gyakorlatokkal és egyéb drámapedagógiai módszerekkel, amelyek elősegítik a klasszikus magyar irodalmi művek és világirodalmi művek ismeretét és szeretetét. Jövőbeli pedagógusként fontosnak tartom a közösségformálást, a gyerekek iskolán kívüli foglalkoztatását is, ezért szeretnék nyári táborokat szervezni nyelvtanulás céljából, itthon is és Olaszországban is.  


Szabadidős tevékenységeim

Ének: A tárnoki Gaudium kórus aktív tagja vagyok. Az éneklés mellett zongorázom és furulyázom. 5 éve énekelek az Abyss nevű zenekarban, akikkel country, pop és pop-rock stílusban írunk és dolgozunk fel dalokat.
Tánc: A Százhalombattai Testedző Club (SZTC) Táncszakosztály tagjaként nemzetközi versenyeket nyertem akrobatikus rock and roll kategóriában. Emellett szeretek hastáncolni és társastáncolni.

Egyéb: Szabadidőmben szeretek step aerobicozni, túrázni, geocachingelni és olvasni. Kedvenc könyveim: Italo Svevo: Zeno tudata, Italo Calvino: Ha egy téli éjszakán egy utazó, Luigi Pirandello: Mattia Pascal két élete.


Elérhetőségeim

Skype: nagy.nikolett933

1 megjegyzés: