2016. március 27., vasárnap

Mikrotanítás és előadás reflexióm (március 9. )


Előadásom és mikrotanításom témája az online kutatás támogatása volt, melyet Szemere Dittával készítettem. A közös munka gördülékenyen ment, ehhez hozzásegített mindkettőnk lelkesedése a téma iránt. Mind a közösségi könyvjelzők, mind a Webquest program, mind a grafikus rendezőket nagyon hasznosnak találtuk. Ezek a programok könnyen beépíthetőek a tanórákba, sok lehetőséget biztosítanak az alaposabb tanulásra. Dittával közös szakunk az olasz, emiatt már régebb óta ismerjük egymást, nagy élmény volt együtt dolgozni, hasonló meglátásaink voltak azt illetően, hogyan alkalmazzuk olasz óráinkon a programokat. Másik szakom a magyar, Dittának a történelem, mely tantárgyakhoz szintén nagyon jól felhasználhatóak a programok.

Előadásunkat úgy építettük fel, hogy a frontális munkát követően diáktársaink is kipróbálhassák a programokat, ehhez kooperatív csoportmunkát alkalmaztunk. Prezentánciókat a „Távoli előadás funkcióval” tettük még szemléletesebbé, melyet az előző órán Dani és Viki mutatott meg nekünk. Az ötletet nagyon hasznosnak találtuk, így lehetőségük nyílt diáktársainknak a kivetített anyag mellett, saját asztaligépükön is nyomon követni a prezentációnkat.
Előadásunkat Ditta indította a WebQuest ismertetésével, majd én folytattam egy online könyvjelző program, a Diigo bemutatásával. Ezután bemutattuk a fogalomtérkép készítőprogramokat, a szófelhő készítő programokat és az idővonal készítő alkalmazásokat is. Ezután játékosabb hangulatot teremtve 3 részre osztottuk a csoportot, s az óra további részében külön dolgozott a szófelhő-készítő, a fogalomtérkép -készítő, és az idővonal-készítő csoport. 
Ditta segítette és irányította az idővonal készítő csoportot én voltam a másik két csapat „felügyelője”.
Az általam felügyelt csoportok rettentő kreatívak és kooperatívak voltak.  Érezhető volt lelkesedésük a feladatok iránt, aminek nagyon örültem. Pozitívnak éreztem a csoporthangulatot, kellemes légkörben telt a feladatmegoldás. Szebbnél szebb szófelhők és fogalomtérképek jöttek létre, melyeket a csapatok feltöltöttek a közös drive felületünkre, így mindenkinek lehetősége volt még az önállóan elkészített házi feladatok leadása előtt megnézni, miket alkottak az órán a többiek. Véleményem szerint ez nagy segítséget és ihletet adhatott a házi feladat elkészítéséhez.


Összességében kijelenthetem, hogy egy nagyon kellemes tapasztalattal lettem gazdagabb. Kipróbálhattam magam tanárként egy olyan órán, ahol csoportbontásban dolgoztak a tanulók. Így gyakorolhattam, milyen az, mikor egyszerre többfelé és többféle feladattípusra kell összpontosítani. Ezenkívül lehetőségem volt gyakorolni a prezentálást, mely során felfigyeltem arra, hogy egy tanár életében mindig számolni kell azzal, hogy a technika néha megtréfálhatja az embert, s nem biztos, hogy egy adott program ugyanúgy jelenik meg az otthoni gépünkön, mint az osztályteremben. Mindig legyen B-tervünk és extra feladatunk a diákok számára. J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése