2016. március 14., hétfő

Idővonal: Ady Endre kötetei

Az általam készített idővonal segítséget nyújt a diákok számára Ady köteteinek rendszerezésében. Az idővonalon felsoroltam Ady Endre összes kötetét, melyekhez képeket és pár mondatos leírást csatoltam, ami tovább segíti a tanulók tájékozódását az egyes kötetekben. 
A Timetoast alkalmazást nagyon hasznosnak találom, mert segíti átláthatóbbá tenni a hatalmas, szerteágazó életpályákat, költői tevékenységeket, így irodalom tanításhoz nagy segítséget nyújt. Természetesen maguk az évszámok másodlagosak az egyes kötetekben megjelent tartalmakhoz képest, mégis úgy gondolom, hogy a diákok fejében jobban összeállnak az összefüggések, ha látják a rendszert, hogy melyik kötet, mikor jelenik meg, így könnyebben el tudják helyezni korban, könnyebben összhangba kerülnek a további irodalmi hullámokkal és a történelmi eseményekkel is. Az alkalmazás megengedi, hogy röviden jellemezzünk egy-egy kötetet, így idővonalunkon számos jelentős információt megoszthatunk a kötet leírásban, nem kell csak kronológiai adatokra hagyatkoznunk.

A Timetoast alkalmazás hasznos a múlt rendszerezésére, a tanultak időrendi megjelenítésére, térben különböző, de időben közeli események közti összefüggések áttekintésére is.
Az általam készített idővonalat összefoglaló órára ajánlom, ahol a tanulók már megismerkedtek az egyes kötetek verseivel. Az idővonal segítséget nyújt a rendszerezéshez, a tanultak átismétléséhez. 

 Az általam szerkesztett idővonal   ITT  található. :)

1 megjegyzés:

  1. Ez annyira jó! Én a Timegliderrel készítettem az időszalagom, és nem találtam rajta színesítő funkciókat (de ez valószínűleg rajtam múlt, mert a bemutatójában legalább vannak színes nyilak), de itt egészen motiváló szerintem, hogy odakerültek a címekhez a borítóképek is! Én is majd Timetoaston dolgozom legközelebb, vagy megpróbálom jobban kiismerni a Timeglidert. :)

    VálaszTörlés