2016. február 23., kedd

Digitális tanári kompetenciáim a TPACK modell alapján

A TPACK-modellnek három alappillére a technológiai tudás, pedagógiai tudás és a szaktárgyi tudás. Véleményem szerint a tanulás egy életen át tartó folyamat, sosincs olyan szint, ahonnan ne lenne tovább, az embernek mindig van mit tanulnia. Ezen felfogással úgy gondolom, hogy mindhárom kompetenciám fejleszthető még, s a lehető legtöbbet megteszem azért, hogy gyarapítsam tudásomat mindhárom területen.

(Forrás: edcrunch.org)
A pedagógiai szakismeretemet a tanári mesterképzés alatt szeretném bővíteni. Behatóbban tervezek foglalkozni a művészetpedagógiával, drámapedagógiával és élménypedagógiával, mely területek számos lehetőséget tartogatnak magukban. Az eddigi tanulmányaim során rengeteg érdekes témával foglalkoztam. Az elvégzett kurzusoknak köszönhetően különféle tanulás-tanítási stratégiákat, módszereket ismertem meg. Tapasztalatot szereztem a tanulástámogatás megtervezésében. Ami a tárgyi tudásomat illeti. Az alapképzés alatt érdekesebbnél érdekesebb olasz-és magyar óráim voltak az egyetemen. Olaszország kultúrföldrajzától kezdve, a művészeti ismereteken át a nyelvtörténetig több témakörben tanulmányoztam az olasz nyelvet és nemzetet. Magyar nyelv és irodalomból a nyelvészeti óráktól az irodalomig behatóbb ismereteket szereztem a magyar grammatikában, szövegtanban, klasszikus irodalomban, világirodalomban és még számos egyéb érdekes témakörben. 
(Forrás: aaronmesserteaches.wordpress.com)

A három alappillér közül a technológiai tudásom fejlesztését is rendkívül fontosnak tartom. Gimnáziumi éveim alatt megszereztem az ECDL-vizsgát, s az akkor szerzett tudást azóta az egyetemi óráimnak köszönhetően sikerült tovább fejlesztenem, bár még van hova fejlődnöm. Ilyen kurzus volt az IKT- tananyagok készítésével foglalkozó óra, mely során a Smart-board tábla használatával ismerkedtem meg és készítettem magyar nyelv és irodalommal kapcsolatos feladatokat általános iskola és gimnáziumi évfolyamok számára. Reményeim szerint a mesterképzés alatt lehetőségem lesz még mélyebb ismeretekre szert tenni. Ehhez nagyban hozzásegít a modern eszközök a pedagógiában c.ű kurzus, mely kifejezetten a digitális kompetencia fejlesztésével foglalkozik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése