Leendő magyar- és olasztanárként elengedhetetlennek tartom
tisztában lennem az anyanyelvi és az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének
sajátosságaival, s az erre alkalmas módszerek ismeretével.
A kommunikációs nevelés fő fejlesztési területein belül
elkülönítünk nem digitális, azaz szóbeli és írásbeli kommunikáció fejlesztést,
illetve digitális, azaz szóbeli, írásbeli és szóbeli-írásbeli (chat)
fejlesztési területet. További fejlesztési területek a papír alapú és a
digitális kézikönyvek, online szótárak, nyelvészeti, számítógépes program
használata.
Az IKT mint tananyag
Az IKT mint tananyag
Véleményem szerint a legfontosabb cél, hogy a tanulók
megértsék a digitális szövegeket, megismerkedjenek a digitális szövegek
olvasásának stratégiáival, a digitális szövegtípusokat felismerjék,
értelmezzék.
További fontos cél, hogy a diákok képesek legyenek
digitális szövegek alkotására, megismerjék a digitális írás folyamatát és
hatékonyan alkalmazzák azt tanulási kontextusban.
A mostani generáció már előbb fog a kezében tabletet, mint
könyvet. Lehet kicsit túlzóan hat, amit írok, de tény, hogy sokan előbb
tanulnak meg pötyögni a számítógépen, mint hogy megtanulnának írni. A tanulók
nagy része már nem használ (vagy csak nagyon ritkán) papír alapú szótárat,
ehelyett inkább az interneten keresnek utána a szavak jelentésének, online
szótárak segítségével. Az online kézikönyvek széles választéka található meg az
interneten, ami mindenképp pozitív, mert sok és változatos információra tehet
szert a tanuló rövid időn belül.
A legfontosabb tanári feladatnak azt tartanám, hogy
tanítsuk meg a tanulókat az internet helyes használatára, ismertessük velük a
megfelelő kereső funkciókat, fejlesszük kritikai szemléletüket, tanítsuk meg
őket arra, hogy a rengeteg információ közül képesek legyenek szelektálni és a
lényeget kiszűrni, s az információkat helyes felhasználni.
(Forrás: sulinet.hu)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése