2016. április 10., vasárnap

Online teszt Vörösmarty Mihály költészetéből, A Redmenta segítségével

Közeleg a költészet napja, s ezen felbuzdúlva irodalmi témakörben állítottam össze online tesztemet a Redmenta segítségével. A Redmenta feladatlapkészítő alkalmazás lényegesen megkönnyíti a tanári munkát, felgyorsítja és érdekesebbé teszi a tesztkészítést. Nagyon tetszett, hogy könnyen kezelhető felülete van és számtalan lehetőséget kínál a teszt összeállítására. Változatos feladattípusokból lehet válogatni, így a tesztünk élvezetes lesz diákjaink számára. Rendelkezésünkre áll Igaz-Hamis, feleletválasztós, kifejtős, rövid válasz, sorbarendezős és párosítós feladattípus is. Kiemelném, hogy lehet videókat és képeket is beszúrni a tesztbe, így még interaktívabbá tehetjük a feladatokat, ami nagyon fontos. Én személy szerint éltem is ezzel a lehetőséggel. A sorrendbe helyezős feladattípus is nagyon tetszett, mert verseknél segíti a memoriterek tanulását. A feladatok összeállításánál fontos, hogy egyértelmű válaszok legyenek a kérdésekre és pontos instrukciókat adjunk meg a tanulóknak.
A teszt témája: Vörösmarty Mihály költészete. A tesztet 10. évfolyam számára javasolom, akik már tanultak a magyar romantikus költészet sajátosságairól. Az általam készített feladatlapot összefoglaló órára szánom, jó ötletnek tartanám még témazáró előtt kitöltetni a tanulókkal. Tesztem alapja az előzetes tudásra építés, a változatos feladatok használata, s a beágyazott videóval a verselési technikák bemutatása és a hatáskeltés. Reményeim szerint tesztem kitöltésével a tanulók rendszerezik és elmélyítik tudásukat. 
Értékelésnél nem adtam jegyet, mert a teszt a pillanatnyi tudást méri, csupán felkészít a témazáróra. A diákok eredményét százalékban méri a teszt, s ennek megfelelően kapnak szöveges értékelést, mint pl.: Remekül dolgoztál! (ez felel meg a Jelesnek) Jól dolgoztál! (Ez felel meg a Jónak), Jó úton jársz! (ez felel meg a Közepesnek), Ismereteid bővítésre szorulnak! (ez felel meg az Elégségesnek), Ismereteid hiányosak! ( Ez felel meg az Elégtelennek).
Összességében nagyon tetszett a program! Biztosan alkalmazni fogom óráimon. 

Online tesztem ITT elérhetitek! Jó munkát! J

5 megjegyzés:

  1. Kedves Niki! Ötletes és változatos a teszted, lehet belőle tanulni :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon klassz, hogy beszúrtál egy YouTube linket is, sokkal érdekesebbé teszi a tesztet! :)

    VálaszTörlés
  3. A 69% még így is sokkal több, mint amennyit reméltem, köszönöm, hogy feldobtad vele az estém. :D Viszont nem tudom, hogy szándékos volt-e vagy véletlen, de a quiz több olyan kérdés is volt, amiben benne volt a válasz egy másik kérdésre. Például az, hogy az Előszót is Vörösmarty írta, meg a Gondolatok a könyvtárban első sora. Persze, mint diáknak, ezek sokat segítettek, úgyhogy nem panaszkodom :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen a megjegyzéseket! :)
    Zsófi, köszönöm, hogy felhívtad a figyelmemet, a Gondolatok a könyvtárban első sorát direkt hagytam meg segítségnek, de az Előszó-t véletlen adtam meg egy előbbi feladatban. Köszi a segítséget! :) Örülök, hogy tetszett a teszt, a 69% szuper! :)

    VálaszTörlés
  5. Nekem is nagyon tetszett a teszt, jó volt kicsit felfrissíteni a tudásom :)

    VálaszTörlés