A mai digitális
világban elengedhetetlen, hogy egy osztályközösség számára ne legyen egy olyan
online felület, ahol kommunikálhatnak egymással és a tanárral.
Véleményem szerint erre a legjobb felület a Facebook és a Google+ fiók. Ezek az oldalak lehetőséget teremtenek a dokumentumok megosztására, a gyors információcserére s a közös tanulásra, csak tudni kell jól alkalmazni őket. J
Véleményem szerint erre a legjobb felület a Facebook és a Google+ fiók. Ezek az oldalak lehetőséget teremtenek a dokumentumok megosztására, a gyors információcserére s a közös tanulásra, csak tudni kell jól alkalmazni őket. J
A Google Hangouts lehetőséget biztosít
csoportos videóbeszélgetésre, ami főként akkor lehet hasznos, ha egy tanuló
betegség miatt hiányzik az egyik óráról. Az alkalmazás segítségével gyorsan
tájékozódhat otthonról a tanórán vett anyagokról.
A Facebook manapság szinte a
legelterjedtebb közösségi oldal, szinte nincs olyan tanuló, akinek ne lenne
facebook profilja. A tanulók nagy része, szinte minden nap nyomon követi a
facebook-on történő eseményeket, olvassák a hírfolyamokat. Éppen emiatt
hasznosnak tartanám, ha a hírfolyamok és posztok között felbukkannának olyan
posztok is, amelyek tanulással kapcsolatos, ismeretbővítő anyagokat tartalmaz. Eltudnám
képzelni, hogy leendő osztályommal közös csoportot csinálunk, ahol minden héten
van egy „csoportfelelős” aki kiválaszt egy adott témát (legyen az pl. Irodalomból
egy irányzat, vagy akár egy költői életpálya, vagy olaszból egy szerző, egy
város, vagy régió) s abban a témában mindenkinek ki kell raknia a hét során egy
posztot. Ez a poszt lehetne akár kép, vagy Zanza tv-s videó, vagy Sulinetes anyag, bármi, amihez kedvük
van, a lényeg a kedvcsinálás lenne. J
Nagyon
hasznosnak tartom a Diigo.hu közösségi
felületet is, amelyen a diákok saját könyvjelzőket gyárthatnak, s az általuk
összeállított kedvenc könyvek listáját megoszthatják osztálytársaikkal is. Erre
alkalmas a Twitter felület, ahol a
hírfolyamba beágyazhatnának egy-egy könyvről összeállított rövid kritikát,
véleményezést.
Továbbá
színesebbé tenné az olaszórát, ha az osztállyal közösen létrehoznánk a Pinterest-en egy közös board-ot,
amelyre tematikusan összeválogatnánk képeket Olaszország mind a 20 régiójáról,
amely során a tanulók megismerkednének a régiók közti kulturális
különbségekkel, a jellegzetes ünnepekkel stb.
Tanárként nagyon hasznosnak tartanám, ha épp Olaszországban járok, megosszam képeimet a diákokkal az Instagram felületen, vagy akár a Facebookon, hogy ők is oszthozhassanak velem az élményben, megismerjék az ország nevezetességeit, történelmi emlékhelyeit, kedvet csinálva nekik akár a közös osztálykirándulás úti céljának kiválasztásához is. J
A Geocaching és a Foursquare oldal abban segít, hogy színesebbé tegyük
osztálykirándulásainkat. Élvezetes lenne beépíteni a kirándulásba egy kis
geoláda keresést, mely során több csoportra lehetne bontani az osztályt és
egyfajta játékos versenyt csinálni, hogy melyik csapat találja meg előbb a
ládát. A Geocaching.hu oldalon tájékozódhatnának az elrejtett láda
koordinátáiról.
Közösségformáló szerepe miatt nagyon jónak találom az ilyen
játékos feladatokat.
(Képek forrásai: geocaching.com, google.com)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése